eerste schooldag! - Reisverslag uit San Ġiljan, Malta van estel berends - WaarBenJij.nu eerste schooldag! - Reisverslag uit San Ġiljan, Malta van estel berends - WaarBenJij.nu

eerste schooldag!

Door: estel

Blijf op de hoogte en volg estel

22 September 2014 | Malta, San Ġiljan

Hallo lieve mensen,

Vandaag was mijn eerste schooldag. Ik moest om 8uur aanwezig zijn op de ESE school. Mijn huisgenootje uit Korea moest ook mee naar school dus die ging met mij mee omdat ze anders niet wist waar ze heen moest. Dit is een lief en aardig meisje alleen is de communicatie meet haar erg slecht omdat ze bijna geen engels kan en ons dus niet begrijpt en wij haar ook niet, dit is erg lastig. Ze is verder erg op zichzelf maar dat is oke. Verder ben ik super blij dat ik niet mijn kamer met haar moet delen omdat ze niet echt rekening met anderen houd. Dit zorgt alleen wel een beetje voor de sfeer tussen ons en haar, beetje jammer maar oke.

Maarja wij gingen richting de bushalte die naar school gaat alleen is het hier erg onduidelijk wanneer je bij welke halte bent, dus wij wisten niet waar we uit moesten stappen en toen we uitstapte kwamen we er dus achter dat we er al eerder uit hadden gemoeten, maar okee we liepen dus nog een heel stuk naar school (10/15 minuten).

Sommige wegen hier zijn echt heel erg eng! De mensen rijden hard en zijn asociaal met rijden enz. En sommige wegen zijn erg glad en glijd je dus bijna uit.
Dus ook de weg naar school was niet makkelijk. Ook kwamen we bij een hele steile weg, dit was best eng want je gleed bijna de heletijd uit en het was raar lopen op zn steile weg.

Maar we zijn gelukkig op tijd bij school aangekomen!
Toen we daar kwamen werd ons in het snel uitgelegd hoe de dag vandaag zou verlopen.
Eerst kregen we een test om ons niveau te bepalen, deze was best pittig! Daarna kregen we informatie over van alles en nog wat, ook kregen we een planning van activiteiten die door school zijn georganiseerd. Zoals een welkoms avond, hier ging ik toch maar niet heen want ik was moe en dan zou ik nog heel laat rond 12 uur ofzo 20min. In het donker terug moeten lopen. Dit vond ik geen fijn idee dus ik ging niet.
Morgen staat er een Valetta tour om 14:30 op de planning! Hier ga ik wel naar toe! Maar eerst hebben we nog les van 8:45 tot 12:15.

Zoals je merkt was ik alweer afgedwaald van mijn onderwerp...
Er zijn ook zoveel dingen om allemaal te vertellen!

Maar goed, nadat we informatie gekregen hebben kregen we nog een gesprekje in het engels met de docent. Hier werden dingen gevraagd over waar je vandaan komt en waarom je hier bent. Dit ging bij mij niet zo goed omdat ik niet goed wist hoe ik dit in het engels moest uitleggen.

Ook kreeg je je klas te horen en kon je naar de les. Mijn klasgenoten waren wel aardig en er zat nog een nederlands meisje is.

Maar morgen ga ik naar een andere klas zodat ik nu wel samen met Lisanne en Marloes in een klas zit; gezellig! Gelukkig kon het wisselen van klas snel en gemakkelijk geregeld worden.

Dus morgen heb ik een nieuwe klas! Ben benieuwd.

Verder heb ik vandaag niet zoveel gedaan. Lekker na school gegeten bij de burger king met lisanne marloes en een jongen die bij hun in het appartementencomplex zit.

Daarna ging ik naar mn appartement en heb ik heerlijk uitgerust!

Om 5 uur zouden de jongens terug zijn van hun stage en zou ik met hun en meriam (huisgenootje) naar de supermarkt gaan om boodschappen te doen. Alleen werd het pas 6uur.
Onder het boodschappen doen gingen er een aantal dingen mis, meriam stootte een paar blikjes tonijn om en dat was dus wel ff lachen! En even later stootte ze ook nog twee flessen olijfolie om.. dus we hebben erg genoten van heet boodschappen doen. Ook heb ik weer wat geleerd; het is beter om een karretje mee te nemen ookal denk je niet zoveel te kopen haha! Bij mn huisgenootjes waren al 2 mandjes kapot gegaan omdat ze te zwaar waren voor de boodschappen! Hahah

We hadden allemaal erg zware tassen dus we gingen maar terug met de bus en het laatste stukje lopen.. (een stuk omhoog..) dus we hebben direct weer goede spieroefeningen gehad vandaag! Pff wat was ik bekaf nadat we terug kwamen!

Na het boodschappen doen heb ik lekker lasagne gegeten en hebben we gezellig in de huiskamer gezeten met muziek aan!

Nu lig ik al lekker in mn bedje en ga nu snel slapen want morgen vroeg op!

Slaaplekker allemaaal!
kusjes uit Malta xxxxx.


  • 23 September 2014 - 00:17

    Gerry Berends:

    Wat een volle dag Estel! Slaap lekker en morgen weer veel succes! xxx

  • 23 September 2014 - 16:08

    Jannie:

    Hoi Estel,
    Wat leuk om te lezen wat je allemaal al gedaan hebt.
    Veel succes op school en je zult zien aan het eind v.d week spreek je vast al veel beter Engels.
    Liefs van ons allemaal XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

estel

Ik ga morgen voor 4 maanden naar Malta toe voor een buitenlandse stage via mijn opleiding Pedagogisch Medewerker Kinderopvang niv. 4. Ik ga stagelopen bij een kinderdagverblijf genaamd; Happy Days. Ik heb er heel veel zin in maar het wordt nu wel erg spannend! Ik ga mijn vrienden, familie en iedereen heel erg missen!

Actief sinds 19 Sept. 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 4516

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 17 Januari 2015

Mijn eerste reis naar Malta

Landen bezocht: