weer van alles meegemaakt - Reisverslag uit San Ġiljan, Malta van estel berends - WaarBenJij.nu weer van alles meegemaakt - Reisverslag uit San Ġiljan, Malta van estel berends - WaarBenJij.nu

weer van alles meegemaakt

Door: Estel

Blijf op de hoogte en volg estel

30 Oktober 2014 | Malta, San Ġiljan

Zo, ik heb weer heel wat meegemaakt dus ik moet maar weer eens iets op mn blog gaan schrijven!

Hallo lieve mensen,

Ik heb het hier steeds meer naar mn zin! Ook op stage gaat het goed! Vandaag zeiden ze me zelfs dat ze wouden dat ik bleef, ik kon wel verblijven in het kdv, daar was toch alles wat je nodig had! Hahah

Ook vonden ze het leuk dat ik hier kerst en oud en nieuw mee ging maken! Ook hoorde ik dat ze dan ongeveer een week dicht zijn en dat betekent dat ik dan vrij ben!
Dat was wel ff goed nieuws!

Maar laat ik bij het begin beginnen..

Ik begin nu aan alles te wennen, ookal voelt het nog steeds zo raar dat het leven thuis ook gewoon doorgaat.. dat besef heb ik nog niet.

Ook doe ik niet heel veel speciaals meer.
Doordeweeks is het gewoon stage en daarna chillen en wat voor school doen of een filmpje kijken.

Meestal eet ik dan rond half 8 ofzo. Ik kook elke dag voor mezelf en probeer van alles uit! En dat gaat nog goed ook, er is nog nooit wat aangebrand!
(alleen een hamburger in de frituur die ik een beetje vergeten was, hahha!)

Ook kwam ik er vorige week achter dat ze hier ook WITTE BONEN IN TOMATENSAUS hebben!! Jammiee! Dat vind ik zoooo lekker.

Ook vind ik de zelfgemaakte gebakken aardappelschijfjes met kruiden erg lekker! En het duurt helemaal niet zo heel lang!

Op vrijdag ben ik laatst naar de kapper geweest!! Samen met mn huisgenootje, het was wel heel eng omdat ik bang was dat ze het ging verpesten..
Maar het is redelijk goed gelukt, maar toch vind ik het fijner om naar Nicolet toe te gaan, dus dat ga ik als ik in NL ben maar direct weer doen!
Daarna zijn we nog even rond gaan lopen en shoppen!

Zaterdag zijn we naar het Mediterraneo Park geweest, dit is een park met papagaaien, vogels, zeeleeuwen, reptielen en dolfijnen en het is maar 20 min. Met de bus vanaf ons!
We zijn ook naar de papagaaien show en de dolfijnenshow geweest!
En het was super gaaf!
Ik ben op de foto geweest met 2 papagaaien en de dolfijnen kon je van super dichtbij zien en het was prachtig!
Wauw, wat een lieve schattige beestjes zijn dat zeg!

(de foto's zal ik nog wel een keertje toevoegen!)

Ook zijn we toen met zn alle uiteten geweest omdat we eigenlijk geen zin hadden om te gaan koken.. heb een eerlijk pizza gehad bij het restaurant om de hoek. Er was wel iets mis gegaan bij het inleggen van al het geld maar dat was gelukkig snel weer opgelost.

Ook wou een meisje graag met dolfijnen gaan zwemmen (net als ik!) maar het kon zaterdag niet meer maar wel op zondag.. dus hadden we ervoor gezorgd dat ze zondag kon en dat wij konden komen kijken en foto's maken!

Dus na een leuke nacht uitgaan op zaterdag zijn we er zondag weer naartoe gegaan!
Maar wij zaten zo druk te kletsen dat we niet zaten op te letten en toen zei een meisje dat vooraan zat ja we moeten er hier uit, maar we dachten dat ze een grapje maakte en dat we een bushalte later eruit moesten..
Dat meisje ging samen met iemand anders er wel uit maar wij dachten ja die zijn gek, die moeten dan nog vet ver lopen zometeen..
Maar toen reed de bus best wel ver door dus ging ik ma ff vragen hoelang het nog duurde en hoever het nog was tot de volgende bushalte.. heel ver zei de buschauffeur toen, dus vroeg ik of hij er ons hier uit kon zetten maar dat kon niet want het was een soort van snelweg ofzoiets. Dus steeds verder waren we ervan af..
Totdat we eindelijk bij een bushalte kwamen en het voelde echt in de middle of noware.. we hadden geen idee waar we waren en de bus die reed alleen hier nog over een uur langs, dus dan zou het meisje te laat zijn om met de dolfijnen te gaan zwemmen dus we gingen maar bij de bushalte staan en liften.. haha enige wat het opleverde was auto's die gingen toeteren en mensen die ons dom en raar aankeken.
Totdat er een taxi langs kwam!
Hier konden we wel mee, dus wij helemaal blij, alleen jammer dat je die dan weer moet betalen maargoed je moet toch wat he.
Dus ook wij hadden weer eens een avontuurtje beleefd!
Nu waren er ook anderen mee dus we gingen nog een keer naar de dolfijnenshow kijken, dit x was die anders dus het was weer super leuk om te zien!

Daarna ging het meisje met de dolfijnen zwemmen, dit was erg leuk om te zien en ik kon zo ook zien wat ik kan verwachten als ik het ga doen!
Ook heb ik het meisje advies gevraagd, en ze vond dat ik het zeker weten moest doen! En dat het de €120 euro ofzo wel waard was!!

Ook heb ik weer wat foto's ervan kunnen maken!

Toen we terug kwamen hebben we heerlijk een filmpje gekeken en niks gedaan!
Maandag begon stage gewoon weer..
Alleen toen ik wegging regende het, en wij zijn dat wel gewend maar de mensen hier niet dat merk je heel goed, allemaal bij klein buitje een paraplu op en met de auto gaan en dat soort dingen.
Ook werd ik maandag al om 2 uur naar huis gestuurd. Eerst zou ik tot 4 uur blijven omdat het zo druk was met kinderen enzo.

Maar de baas was al naar huis en die belde naar het kdv toe en zei dat ze mij maar naar huis moesten sturen omdat het zo hard regende en het ging onweren (dit zouden ze in NL niet zo snel doen)
Dus ik mocht al eerder naar huis, wel moest ik door de regen lopen maar dat was niet zo heel erg, alleen jammer dat ik uitgleed toen ik naar beneden liep..

Maandag heb ik heerlijk voor mezelf gekookt, mn eigen recept gemaakt!
Wrap met gehakt, ui, paprika, doperwten, tomatenblokjes in saus en wat kaas eroverheen, het was heerlijk!

Ook heb ik vorige week heerlijk zelfgemaakt recept gekookt. Dit was ook een wrap maar dan met sperzieboontjes, zelfgekruide kip, rijst en kruiden! Het was echt super lekker!

Ook heb ik een keer als tussendoortje omdat ik trek had pasta gemaakt met beetje saus en soort knakworstjes.. was ook heerlijk!

Maar het allerlekkerste vind ik mijn Ben & Jerry's ijs (cookie dough).. alleen heel erg jammer dat hij nog duurder is dan in NL, en daar is het al heel duur!! ):

Vandaag was het weer lekker zonnig weer en geen regen!! Wel fijn na 3 daagjes regen en onweer!
Gister heb ik na stage Sims4 gespeeld op de computer van een huisgenootje! Dat was lang geleden zeg, maar toch blijft het wel leuk om te doen!

Vandaag was ook mn laatste dagje stage voor mijn weekje vakantie begint!
Want mijn liefste papa komt zaterdag voor een weekje op bezoek!
En ik heb de hele week vrij gevraagd!
Dus ff heerlijk rustig aan doen en uitslapen vooral!
Gelukkig zit papa in een appartement om de hoek en mooi uitzicht aan de zee als het goed is. Waarschijnlijk ga ik daar dan ook slapen!

Ook kwam ik vandaag thuis en zei de receptioniste wat is je naam? Dus ik mn naam zeggen..
En toen zei ze dat ik post had!
Dus ik dacht huh? Nee dat kan niet? Ik?
Dus keek haar beetje verbaasd aan maar liep mee.

Toen kreeg ik een envelop met mn naam erop! En ik kon direct zien dat het van mama was!!

Heb een super lief kaartje van haar gekregen! Hou van je lieve mama!

Vanavond gaan we uiteten met de andere meiden die zaterdag weer terug na NL gaan.. daarna hebben we nog een afscheidsfeestje en morgen doen we lekker rustig aan en zaterdag boodschappen doen en 's middags komt papa al!!

Zo dit was het wel weer voor vandaag..

Ik mis iedereen wel hoor! Ondanks dat ik het hier na mn zin heb zijn er nog wel eens momentjes dat je denkt; oh wat wil ik graag ff gezellig kletsen met die en die of wat zou ik ff gewoon uit het niets op bezoek bij opa en oma willen gaan om koffie te drinken!

Heel veel kusjes en groetjes vanuit Malta,
Xxxxxxx

(ps. De foto's van alles volgen later! Misschien later al!)

  • 30 Oktober 2014 - 19:13

    Gerry Berends:

    Leuk verhaal weer Estel! En ik mis jou ook, maar die bezoekjes halen we in januari wel weer in hè!

  • 30 Oktober 2014 - 19:15

    Gerry Berends:

    Dikke kus van opa en oma en veel plezier volgende week met papa! Xxxxx

  • 31 Oktober 2014 - 13:22

    Mama:

    Ja leuk als je onverwachte post krijgt. Veel plezier met papa aankomende week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

estel

Ik ga morgen voor 4 maanden naar Malta toe voor een buitenlandse stage via mijn opleiding Pedagogisch Medewerker Kinderopvang niv. 4. Ik ga stagelopen bij een kinderdagverblijf genaamd; Happy Days. Ik heb er heel veel zin in maar het wordt nu wel erg spannend! Ik ga mijn vrienden, familie en iedereen heel erg missen!

Actief sinds 19 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1274
Totaal aantal bezoekers 4506

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 17 Januari 2015

Mijn eerste reis naar Malta

Landen bezocht: